27 Şubat 2006

Avea,İstanbul,3G...

Şubat ayı da pılını pırtısını toplayıp çekiliyor ömrümüzden. Geçen yıl bu zamanlar Bayburt,Gümüşhane,Erzincan'ın dağlarında tepelerinde geziyordum. Hele Bayburt Aydıntepe'deki dağa tırmanma maceramı hiç unutamam.
Bu ve benzeri anılar zihnimde geçit töreni yaptığı zaman üzülmekten kendimi alamıyorum. O kadar yoğun bir çalışma hayatından sonra böyle evde oturup gelecek telefonu beklemek üzücü. Neyse ki bugün bir haber geldi uzaklardan.
Geçen haftasonuna doğru sinirlerim harpten çıkmış gibiydi. Cumartesi pazar günleri kendimi dışarı atarak bunu biraz olsun yendim. Bugün Meydan'a indim saç traşı falan olacaktım. Minibüsteyken telefon çaldı, özel numarayı görünce uzaklardan bir haber var dedim kendi kendime. Avea İK'dan arıyorlardı, perşembe günü için görüşmeye çağırıyorlar. Telefonu kapattıktan sonra Telsim'i aradım, yine belirsizliğin sürdüğünü söylediler. Perşembe sabahı için uçak bileti aldım. Dönüş belli olmadığı için ne zaman dönerim bilemem. Avea'nın İstanbul-İkitelli'deki merkezinde görüşme olacak. Önce İK, daha sonra bölüm yöneticileri. Hayırlısı bakalım. Görüşmeler olumlu geçerse Telsim kadar bekletmezler umarım. Artık ver elini İstanbul.
İstanbul'un gürültüsü-patırtısı, ev kiralarının yüksek olması vb gibi nedenlerden dolayı Ankara istiyorduk fakat gel gör ki, kariyer için İstanbul şart. Hem ben İstanbul'u daha çok seviyorum. Görelim Mevla neyler, neylerse güzel eyler.
Hala elimdeki kitabı bitiremedim (Osmanlı'nın Kayıp Atlası-Mustafa Armağan). İnternette üye olduğum strateji ile ilgili haber gruplarının mailleriyle ilgilendim.İşimle ilgili teknik dökümanlara gözattım.
Bu yıl 3G lisanslarının verileceği öngörülüyor. Tcell ve Telsim lisans alacak fakat Avea bu konuda ne düşünüyor bilmiyorum. Dünyada 3G konusunda geçmiş yıllarda hayal kırıklığına uğrayan operatörler oldu. Örneğin Tcell'in ortağı Sonera. İngiltere'de 3G lisansına 4 milyar $ verip bir 4 milyar $ da yatırım yaptıktan sonra yatırımın verimli olmayacağını görünce aldıkları lisansı, o kadar harcama yaptıkları halde, devlete iade ettiler. 1994'de ilk operatörler servise başladığında "Türkiye'de 100 bin abonenin üzerine çıkılamaz" denilmişti fakat zamanla bu fikrin tam tersi olmuştu. Şu an ses ve sms'den para kazanılıyor fakat 3G için yapılacak iyi bir yatırımın getirisi ne olur sorusu akıllarda hala bir soru işareti. Bekleyip görelim. Dünya bu kulvarda koşarken bizim geri kalmamız doğru olmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder