10 Mart 2006

Sağdan Soldan

İstanbul'dan geleli bir hafta oldu. Bir-iki gün içinde arayacağını söyleyen kişi hala aramadı. Beklemek çok kötü birşey. Askerde sabırla ilgili yeni deneyimler edinmiştim.Kendini bilmez kişilerden gelen söz ve hareketlere karşı sabırlı olmayı öğrenmiştim. Şimdi de gelecek cevabı beklemenin sabır taşımı ne zaman çatlatacağını görmeyi düşünüyorum. Aslında sabır taşının çatlayacağı falan da yok. Allah'dan herşey hakkında hayırlısını istiyorum, ondan sonra da neden olmuyor diyorum? Şüphesiz ki insanoğlu pek aceleci.
Kızım Zeynep artık bilgisayarı rahatlıkla kullanabiliyor. www.oyunstar.com daki çocuk oyunlarından istediği birkaçını önce ben oynuyor O da seyrediyordu fakat artık fareyi rahatlıkla kullanıp oyunu oynayabiliyor. Bilgisayar açıldığında ilk önce İE sekmesine tıklıyor vs. Henüz 3 yaşında. Bizim nesil lise çağlarında bilgisayarla tanışmıştı. Şimdikiler çok şanslı bu konuda. Bir de seyrettiği vcd çizgi filmler var. Tabii bütün bunları kontrollü bir şekilde sunmaya çalışıyorum. Sadece bilgisayar, vdc film falan iyi değil ama zamane çocuklarının algılarının yüksek olduğu aşikar.
Mart yapacağını yaptı, bu aralar soğuklar etkisini gösteriyor. Eskiler bu anlamda soğuklara hep isim vermişler: Kocakarı soğukları vs gibi.
Siyasi arenada yaşananlar ülke açısından hiç de içaçıcı değil. Büyükanıt'a yapılanlar kişisel olarak düşünülmemeli. Zaten olayların bir dış yüzü, bir de iç yüzü var her zaman. Olayın sonucunun kimlere yarayacağını düşünmek, sağlıklı analizler için gerekli.
Trabzon'da bu aralar olaylar duruldu. Papazı öldüren çocuğun arkasında kimlerin olduğu hala belli değil. Türkiye'de olaylar peşisıra geliyor ve gündemi bir başkasına bırakıyor. Şemdinli olayları Kemal abiyi (www.kemalabi.com) unutturmuş gibi.
Bu aralar www.semazen.net deki yazıları inceliyorum. Mevlana'nın düşüncelerine günümüz dünyasının o kadar ihtiyacı var ki!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder