25 Nisan 2006

El Açmak Zordur

Geçen gün kapı çalındı, açtım, iki genç kız: bir arkadaşımızın tüp bebek tedavisi için para topluyoruz, yardımcı olur musunuz?!! Elinde birkaç kağıt. Şaşırdım tabii, hiç sorgulamadan eline birşeyler tutuşturdum. Eve gelen bu tarz kişiler arasında bu konu ilkti. Acaba gerçekten böyle bir ihtiyaç var mıydı, yoksa bir numara mı? Şüphesiz numara da olsa bu, onun günahı. Kanaatimce böyle el açanları boş çevirmemek lazım. Sokaklarda hergün görüp aşina olduğumuz tipler hariç. Bazı dini hikayelerde yer alır, bazen seni denemek için kapıya Hızır (a.s.) bile gelirmiş. İnşallah bu kızlar dedikleri gibi bir niyet için para topluyordur.
Birkaç ay önce cuma namazı çıkışı caminin kapısında bir genç kız gördüm, 13-14 yaşlarında, zaten bu tip manzaralar normal sayılır. "Kardeşim hasta, Allah rızası için yardım edin" dedi. Elinde yine bir kağıt. Dayanamadım, aramızda şöyle bir konuşma geçti:
- Kardeşinin neyi var?
- Bel fıtığı.
- Kardeşin kaç yaşında?
- 10.
- 10 mu?!!! 10 yaşındaki çocukta belfıtığı olur mu?
- Bilmem abi, ailem öyle söyledi.

Tabii, para vermeden ayrıldım ordan. Ailesi de tam laz yani. Bari başka bir hastalık uydur da millet inansın. Ama eminim, zaten kimse sormaz diye düşünmüştür.
Sonuç niyetine, yardıma muhtaç olan insanlara yardım etmek elbette insanlık görevi. Fakat şöyle birşey de var: gerçekten ihtiyacı olan insan utancından isteyemez ki. Belki çok zorda kalırsa ancak başkasına el açar.
Allah kimseyi başkasına muhtaç etmesin, hele hele namerde, amin.

9 yorum:

  1. Amin yaaaa...Allahım yaaa 10 yaşındaki çocuk bel fığımı olurmuş hayret bişey...İşte böyle insanlara inanmamak gerekiyor ama malesefki vicdan denen bir şey var o yüzden yüreğimiz el vermiyor...

    YanıtlaSil
  2. Fatih Sultan Mehmet Han devrinde bir muslumanin gunlerce dolasip zekatini verebilecegi fakir birini arayip bulamaz. Bunun uzerine zekatinin tutari olan parayi bir keseye koyarak Cagaloglu?ndaki bir agaca asar, uzerine de ?Musluman kardesim, butun aramalarima ragmen memleketimizde zekatimi verecek kimse bulamadim. Eger muhtac isen hic tereddut etmeden bunu al? diye yazar. Bu kese 3 ay kadar o agacta asili kalir.. Dusunebiliyormusunuz?


    Gunumuzde dilencilik meslek haline geldigi icin insan yardim etme konusunda tereddut yasiyor. Allah rizasi icin yardim etmek istedikten sonra ihtiyac sahibi bulunuyor. Sizin anlattiginiz olay hepimizin basina geliyor. Kapiya geleni eli bos cevirmemek lazim. Her geleni Hizir bil, her geceyi Kadir bil ...Sozu bu durumda imdada yetisiyor ancak sokakta dilencilere bir kurus bile vermek istemiyorum. Disarida onumuzu kesip ?acim ekmek alacak param yok? diyenlere ekmek yahut yemek alip vereceksin. Ihtiyaci neyse ona gore hareket edeceksin. Bu sekilde suphe duymayiz herhalde. Onlarin derdi para toplamak. " Gel sana yemek alayim, karnini doyurayim" dediginde nasil davranirlar acaba?

    Londra'da insanlar daha cok alkol almak icin dileniyorlar. Sokak baslarinda kaldirim uzerinde oturup, elinde bira tenekesi ile para dileniyor. Boylesine zaten yardim edilmez cunku parayi alkole verecek. Neden yardim edeyim ki boyle bir insana?

    Ameller niyetlere goredir...

    YanıtlaSil
  3. Bu arada ne yaptınız işinizi ... halledebildiniz mi?

    YanıtlaSil
  4. Gamzeli, zaten vicdanımız sızlamasın diye bazen yardım etmekten kendimizi alamıyoruz. İş konusunda da genel müdürün imzasını bekliyorum, yakında hallolur inşallah. Blogda yazmadım ama Telsim'le anlaştım, malum hala TMSF elinde, bürokratik işlemler falan. İlgine teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Ladybird, bu işi meslek haline getirenlerden korunmak lazım tabii. Açım diyene yemek yedireyim dediğimde hayır cevabı almadım da değil. Dediğiniz gibi ameller niyetlere göredir. Bu söze güveniyoruz zaten.

    YanıtlaSil
  6. Risaleinur
    Evet haklısın, fakir de çok, dolandırıcı da. Amacımız insanlara faydalı olabilmek olsun, gerisi Allah'ın takdiridir.

    YanıtlaSil
  7. Rica ederim...E hadi bakalım hayırlısı hangisi ise o olsun...

    YanıtlaSil
  8. tam laz ne demek alayamadım ...

    YanıtlaSil