29 Nisan 2006

Fener Trabzon'da

Pek umrumda değil. Tamam yenmemiz lazım, bunu istiyorum. TV'den izleyeceğim maçı. Küfür yüzünden gitmiyorum maçlara. Umrumda olmamasının sebebi, trilyonları alan futbolcular, kahrolan taraftar, bana ne kardeşim, onlar düşünsünler....(Bu arada 5 yıl amatör futbol oynadığımı, geçen sene belfıtığı olana kadar da her hafta halı sahalarda top koşturduğumu belirtmek isterim, yani futbolu seviyorum).
Geçen akşam futbol terörü masaya yatırılmış televizyonda. FB-GS maçı sonrası yaşananlar. Fenerlilerin yaptıklarını gösteriyor ama hepsi aynı, değişen birşey yok, sadece onlar suçlanamaz. Ama beni endişelendiren, yakaladıkları GS'liye öyle vuruyorlar ki, savaşta olsa ancak öyle vurur yani. Bir de işin daha vahim yönü, kavgaların İstanbul dışına taşması, diğer illerde de benzer sahnelerin olması.
Eşim bir ara maça gitmek istedi fakat birkaç sahne anlatmam isteğini geri çevirmesine yetti. Nasıl getireyim ki, önünde-yanında oturan adam ağız dolusu küfredecek, sen sesiz mi kalacaksın. Hop aile var diyeceksin sonra kavga çıkacak.
Futbol toplumda afyon haline getirilmiş. Sorumluluk sahibi olan bir insanın öyle şiddet sahnelerinde yeralacağını pek sanmıyorum. Ayrıca tribünler insanların deşarj yeri olmuş, dışarıda bastırdığı duygularını burda dışa yansıtıyor ama ne yansıtma, ağzına geleni söylüyor.
Fenerin Trabzon'da sevilmediği bilinir, malum 96'daki maç vs. Ama şunu da yazmam gerekiyor. Trabzon'da, Trabzonspor'dan önce kurulmuş (1959 veya 1960) amatör bir Fenerbahçe klübü var. Amatör kümede maçlarını oynuyor. Bunu birçok İstanbul takımı taraftarının bilmediğine eminim.
Bakalım, dananın kuyruğu bu akşam kopar, inşallah yeneriz, UEFA'ya gitmemiz lazım :)

12 yorum:

  1. Sormayin, kufur ve siddet almis basini gidiyor. Tum bunlarin sebebi insanlarin maneviyattan uzaklasmasi,amacsizlasmasi ve tembellesmesi bence.

    Mac sonucuna gelince; umarim gonlunuzce olur:)

    YanıtlaSil
  2. Isin aci tarafi; insanlar kufur ederken kendilerini rezil edip yerin dibine soktuklarinin farkinda degiller..

    Duygu ve dusuncelerini kufursuz aktaracak kadar kelime hazinesine sahip degiller demek ki..

    YanıtlaSil
  3. Koca koca insanlar nasıl böylesine futbol fanatizmine düşüyorlar anlayamıyorum doğrusu.
    Ömrümde bir kez FB-G.Antep maçına gitmiştim de birlikte gittiğim kültürlü ve kariyerli insanların oradaki çok değiştik halleriniz izleyip gülmekten maçı izleyememiştim.

    YanıtlaSil
  4. Ben de bu ülkede istanbul ağırlığının her alanda görülmesinden rahatsız olan birisiyim.. İstanbul düşmanlığı değil haliyle.. Ama, keşke her konuda diğer şehirlerimiz de başarılı olabilseler..

    YanıtlaSil
  5. Tahin, maç istediğim şekilde sonuçlanmadı. Sağlık olsun :)

    YanıtlaSil
  6. Ladybird, sağol, ne yapalım, bu sene de Fener şampiyon olacak gibi görünüyor, biz de UEFA'ya gitsek iyi olur hani :)

    YanıtlaSil
  7. Cenk,
    fanatizm kültür-zenginlik gibi kavramları pek umursamıyor. Cahili-okumuşu herkesi içine alıyor maalesef.

    YanıtlaSil
  8. Ufuk,
    İstanbul Türkiye'nin kalbi, bu yüzden haliyle ağırlık orda. Ama haklısın, diğer şehirler de kendini göstermeli her alanda.

    YanıtlaSil
  9. Trabzonumuzun canı sağolsun:) Ben hala ümitvar bir şekilde Trabzon'un şampiyon olacağı günü bekliyorum.

    YanıtlaSil
  10. Prometheus,
    hepimizin umudu bu yönde, biliyorsun kaç yıldır bu özlemle yanıp tutuşuyoruz. Her sezon başı umutlar yeşeriyor. İnşallah seneye olur diyorum.

    YanıtlaSil
  11. o takımın oyuncusu olarak o takımda oynayanların hepsi trabzonsporlu unutmayın biz ekmeğimizin peşindeyiz baska seyin değil fatihli serserii

    YanıtlaSil