11 Ağustos 2006

Gelecekten Ne Kadar Umitliyiz?

Gecen hafta Ordu'da yasanan findik eylemi ve tabii ki, sonrasinda Emniyet Md. Vekili'nin gorevden alinmasi epey bir sure gundemi mesgul etmisti. O zaman yazacaktim fakat bugun arkadaslarla yaptigimiz bir sohbet dolayli yoldan beni buraya getirdi. Konu suydu: Gelecekten (cocuklarimiz adina) ne kadar umitliyiz? Bugun ulkemizde yasanan sikintilar ilerde cozulecek mi? Cocuklarimiz doguyor, onlara daha iyi bir hayat hazirlayabilecek miyiz, yoksa gittikce kotuye giden bu dunyada bizden daha kotu mu yasayacaklar...(Kizim dogdugunda bu soru aklimi epey kurcalamisti ve bocalamistim, o zamanlar 11 eylul olaylari ve sonrasi hafizalarimizda tazeligini koruyordu-bireysel degil genel manada daha temiz daha bariscil bir ortamda mi yasayacaklar?)
Konu tartisilirken ben gelecek adina umitli oldugumu soyledim, yeni nesil daha bir bilincli, hakkini daha rahat arayabiliyor vs. Tersi dusunceler de sergilendi tabii.
Findik olayina neden taktim? Milletvekili mudurle konusuyor ve istedigi olmadigi icin araya bakanlari sokarak o kisiyi gorevden aldiriyor. Bu adamin hic mi insiyatif kullanma hakki yok? Soylenenlere gore mudur o ortamda, vali ve milletvekilinin soylediklerini uygulasa idi olumler olabilecekti. Bu kisi bunu onlemis, takdir edilecegine gorevden aliniyor.
Milletvekillerindeki -son gunlerin moda deyimiyle- bu sinirsiz guc kullanimi nedir? Benim vekilim olan kisi kral gibi, dokunulmazligi var, istedigini yapiyor-yaptiriyor.
Sanirim ilerde daha guzel bir ulkede yasamak istiyorsak bu tip olumsuzluklarin giderilmesi lazim. AB bizim derdimize derman olacak mi? Zaten 15 yil sonra o da kalacak mi orasi ayri bir konu. Hem biz icimize sindirmeyip-istemedikten sonra zorla guzellik mi olur?
Velhasil hepimizin istegi, gozumuz gibi baktigimiz cocuklarimizin bizden daha guzel daha mureffeh yasamasi. Bunda dunyadaki guc dengeleri veya dengesizliginin de etkisi var suphesiz ama hic olmazsa ulkemizde gordugumuz ve yeter artik dedigimiz konularin cozume kavusturulmasini istiyorum. Burda bana dusen, cocugumu iyi yetistirip hayata donanimli bir sekilde adim atmasini saglamak.
Cetin Altan'in hep dedigi gibi 'enseyi karartmayalim' mi yoksa??

12 yorum:

  1. AB bizim derdimize derman olacağını hiç sanmıyorum...Daha çok bizi kötü koşullara itmese iyi...

    YanıtlaSil
  2. yazınız çok güzeldi.ben gelecekten korkuyorum açıkçası..elbet birgün çocuğumun olmasını istiyorum fakat toplum her geçengün daha kötüye giderken ben bu toplumda çocuğumu nasıl yetiştireceğimi düşnüyorum..daha çocuğum olmadan..umarım düzelir ama ben inancımı yitiriyorum açıkçası.. herşeyin hayırlsı olsun demekten başka birşey gelmiyor elimden..diğer bir yandan fındık olayına gelince..burda herşey beklenir..hakta yenir..hukukta çiğnenir..
    iyi tatiller..

    YanıtlaSil
  3. Gamzeli,
    AB'ye girmeyi isteyenlerdenim fakat esit kosullarda. 15 yil sonra girecegimiz zaman serbest dolasim olmayacak en azindan. Bu ve benzeri nedenlerden oturu sicak bakmiyorum. Bir de 90 yil oncesini unutmus degilim !!

    YanıtlaSil
  4. Zehra,
    Once hosgeldin diyorum.
    Yazida da belirttim, kizim dogdugunda bu dusunce beni cok dusundurmustu. Insan, ozellikle cocugu icin gelecekten hep umutla bahsetmek istiyor. Biz goremedik onlar gorsun diyor. Ben de zaman gectikce uzulmekten kendimi alamiyorum. Size de iyi tatiller.

    YanıtlaSil
  5. Gelecek cok daha iyi olacak inshallah.

    Olmasa ne olur ki? Sonucta hepimiz, bizim icin yazilmis kaderi yasiyoruz. Hepimizin rolu belli. Kimi milletvekili rolunde, kimi meczup... Yikik-dokuk bir sahnede oynamisiz, ya da saraylarda oynamisiz rolumuzu.. Ne fark eder? Onemli olan rolumuzu en iyi sekilde oynamak degil mi? Hangi ortamda, hangi konumda olursak olalim. Cunku bir gun perde, bir daha hic acilmamak uzere inecek ve hepimiz gerceklerle yuzlesecegiz.

    Gelecekte dunya nasil olacak diye dusunup endiselenmemeli. Gelecegi dusunmek bizi bugunden alikoyuyor cunku. Gelecek, olmasi gerektigi gibi gelecek ve gececek... Bizim durusumuz saglam olsun yeter inshallah.

    YanıtlaSil
  6. suatcım, sen de ve daha bir çok arkadaşımda aynı kaygıyı görüyorum.Aslında bu tamamen analitik ve diyalektik düşünceden kaynaklanıyor ama hepsi, çocukları ile ilgili gelecek planları üzerine yoğunlaşıyor ve kaygı duyuyor..bizim anne babalarımız daha çok 15' li yaşlarımızdan sonra bunları düşünmeye başlamışken, bizim çok daha erken başlamamız zannediyorum, dış dünyaya karşı güvensizliğin son basamağa kadar gelmiş olmasından..
    kaygını çok iyi anlıyor ve hepimizin yolu açık olsun diyorum..
    Selametle..

    YanıtlaSil
  7. Ben gelecekten ümitliyim, imanı kuvvetli gençler var oldukça sayıları az da olsa ümitliyim...
    Tarihte cahiliyye devrinden sonra nasil ki asr-i saadet gerçekleşmişse, bu gaflet uykusundan sonra teyakkuz yakındır inşallah...
    Dua ile..

    YanıtlaSil
  8. Tahin,
    Rolumuzu elbette iyi oynayacagiz, amenna.Fakat biz bu iyi rol sonrasinda gelecege dair iyi ve guzel beklentiler icerisine girecegiz,bu hakkimiz. Tabii ki, gelecegi dusunurken bugunumuzu kacirmamamiz gerekiyor. Bu aralar neden musluman devletlerin dunyada geri kaldigina taktim, bu da ayri bir yazi konusu tabii.

    YanıtlaSil
  9. Baver Hocam,
    Sanirim nufus kagidimiz yavas yavas eskimekte ve sorumluluklarimiz artmakta. Bu yuzden tamamen savunmasiz ve senin eline bakan yavrun icin ister istemez bu kotuye giden dunya icin endiseleniyorsun. Bilmiyorum eskiden de dunya kotuydu, benzer problemler vardi. Biz mi abartiyoruz, yolumuz acik olsun :)

    YanıtlaSil
  10. Ibni sina,
    Insallah.
    Gorelim Mevla neyler
    Neylerse guzel eyler...

    YanıtlaSil
  11. Aynı şeyleri düşünüyoruz Suat kardeşim. Gerçekten öyle. Yarın için ümitli olmak zor. Ama elden ne gelir ki, mecburen ümitli olmalıyız. Çocuklarımızı da bu ülkeye faydalı bireyler olarak yetiştirmek için elimizden geleni yapmalıyız. Allah çocuk yetiştiren herkese yardımcı olsun...

    YanıtlaSil
  12. Cagatay,
    amin, elimizden geleni yapmaliyiz birey olarak. Gerisi zaten gelir insallah...

    YanıtlaSil