30 Aralık 2006

Batı Karadeniz

Aralık ayı, yazı anlamında çok kısır geçti. Bunun farkındayım, aklıma geliyor fakat yazacak birşey bulamıyordum.
6 ay üzerine tekrar taşındık. 15 gün bunun sıkıntısını çektik, taşınma sebebi komşuluk eksikliği idi. Daha önce de bahsetmiştim, bir Allahın kulu kapıyı çalmaz mı? Biz de bir akrabamızın yanına taşındık, şimdi daha mutluyuz çok şükür.
Bu ay iki kere Batı Karadeniz'e gittim: Bartın-Zonguldak ve Karabük.
Zonguldak çok kasvetli bir yer, benim için hayal kırıklığı oldu. Bu bölgeye ilk kez gittim, o yüzden şehrin beni nasıl karşılayacağı önemliydi. Geçen hafta ilk kez gittiğimde yağmur yağıyordu fakat binaların eskiliği şehre hakim olan isli hava, insanı soğutuyor şehirden. Zaten kimle konuşsam benzer şeyler söylüyor. 2 gün önce tekrar gittiğimde bu sefer heryer karlıydı. Emirgan Otel'de kaldım, diğer otelleri bilmiyorum, otel fena değildi.
Bartın küçük ama şirin bir yer. İlk gittiğimde Amasra'da kaldım. Amasra çok hoş bir yer.














Üstteki bu fotoğrafı geçen hafta çekmiştim. Haftasonları, tatil günleri ve yazın çok kalabalık oluyormuş.















Mustafa Amca'nın Yeri'nde yemek yedik, ortam iyi, balıklar güzeldi, tavsiye ederim.
Getirilen salata ilginçti:













Karabük'deki Çimento ve Kardemir fabrikaları yüzünden şehirde kirli bir hava hakim. Safranbolu'da ise fazla kalamadık sadece ünlü lokumlarından alıp içinden geçtik, daha detaylı gezilmeyi hak edecek kadar güzel bir yer. Bir iki fotoğraf çektim arabada giderken:
















Batı Karadeniz'i genel olarak sevdim, zira bizim Karadenize benziyor, en azından yeşilliğe olan hasretimizi bir nebze dindirdi. Daha sonra tekrar gideceğim inşallah.
Bu sabah bayram trafiğinde yerimizi aldık ve İstanbul'a geldik. Bayramda burdayız. Yeni yıl ve Kurban Bayramı hepmize kutlu olsun. Yeni yıl herkese mutluluklar getirsin.......

5 yorum:

  1. bir gelmiş pir gelmişsiniz suat bey.sanırım bir sene sizi göremeyiz buralarda:)

    ne demiş atalarımız "ev alma komşu al".
    aslında bide şey var: "kötü komşu ev sahibi yapar"

    demek çok kötü olamamışlar, ancak taşındıracak kadar kötüleşebilmişler:)


    salatada çok güzel hani.yemede, yanında yat cinsinden:)

    YanıtlaSil
  2. Suveyda
    Henüz ev aldıramadı komşular :)) dur bakalım o da olur inşallah.
    Salata güzel fakat içinde nar ekşisi vs olduğu için beğenmedim, benim dışımda herkes beğendi tabii...

    YanıtlaSil
  3. nar ekşisi mi?
    ben güzel mi dedim.dış görünüşü için demiştim, kem küm falan:)

    YanıtlaSil
  4. Yeni eviniz hayirli olsun. Evinizi de, komsulugun cok guzel oldugu bir yerden alirsiniz inshallah:)

    Ah komsusuzlugu bana sorun:( Bir kac yil once oturdugum evde yan komsum Guney Kibrisli Rum bir aileydi. Annem babam yasinda kari koca ve isi gucu olan 2 ogullariyla yasarlardi. (Ingilizlerin o yaslardaki cocuklarinin evden uzakta, anne baba desteginden uzak yasadigi dusunulurse bu ulke icin garip bir durumdu:) Cocuklardan birisi isten azicik gec kalsa anne panikle ceplerini arar, sorardi:)) Bu ulkede gordugum en guzel komsuluktu. Istedigim zaman kapilarini caldigim, neye ihtiyacim olsa sorabildigim, yemek yapip goturdugum, her kapiyi caldigimda iceriye davet edilip ikram gordugum.. Dinler, diller ayri olsa da kulturler cok yakindi ve onlardan cok memnundum. Bir daha da oyle komsum olmadi:( Yine oyle komsularim olur inshallah...

    Allah herkese insanlikli komsu nasip etsin inshallah..

    PS: Ic dokme gibi olmus galiba, kusura bakmayin:)

    YanıtlaSil
  5. Tahin,
    büyükşehirdeki insanlar için bu kaçınılmaz maalesef.Benim gibi küçük bir yerde doğmuş büyümüş ve güzel komşuluklara alışmış biri için garip geliyor. Bu da modern topluma geçimişimizin sancılarından biri herhalde..

    YanıtlaSil