26 Ekim 2007

Yollardan

Dört günlük Erzincan sona erdi, Erzurum'dayız. Nerdeyse tüm ilçelere gittik. Kemaliye'de bir akşam kaldık, kalmak zorunda kaldık, zira gece yolculuğu artık çok tehlikeli, oysa 3 sene önce gece vakti oralarda geziyordum. İliç'e bağlı Ortakaya köyünde yolumuzu şaşırdık, köye indik, teyzeler bazlama yapıyordu, bize ikram ettiler, ayran verdiler. Bu, yorgunluğumuzu biraz dindirdi.
Bu arada Facebook olayına girdik, daha önce bakmış ama çekici bulmamıştım, şimdi arkadaşları orda bulduk, iyi oldu.
Yanımda kitaplarımı getirmiştim fakat henüz açmak kısmet olmadı.
Yaklaşık 4 gün Erzurumdayım, daha sonra diğer yerlere gideceğiz inşallah.
Ülkedeki terör sıkıntısı herkes gibi bizi de fazlasıyla üzüyor. Netice ne olacak merak ediyorum, zira olayın sonucunun kime yaradığını düşünmek lazım. Orda bir Kürt Devleti kurulmasının zemini mi hazırlanıyor, sınır düzenlemesinin yapılacağını veya toprak kazanılacağını pek sanmıyorum. Bu arada işin içinde sadece ABD'nin olduğunu da zannetmiyorum, diğer devletlerin parmağı ortada. Allah hayırlısını nasip etsin ülkemiz için. Ne zaman ülke olarak şöyle bir silkinip atağa kalsak ya kriz oluyor ya terörle sindiriliyoruz. Zaten dış ülkelerin amacı belli, Ortadoğu'da güçlü bir Türkiye yerine ne şahlanan ne de ölen bir Türkiye olsun.Kafasını kaldırmaya başlayınca başına belalar sarılarak ilerlemesi önlensin. Bu arada, 80 yıl önce bu topraklardan kovulan düşmanın bu işi bir kenara bırakmadığını ve bizim üzerimizde emellerinin olduğunu her zaman düşündüm ve maalesef her keresinde de beni mahcup etmediler. Uyanık olup birlik olma zamanı. Bizim birbirimizin boğazını sıkmamızdan kim hoşnut olacak diye düşünüp ona göre hareket etmek lazım...
Şimdilik bu kadar, daha sonra yine yazarım...

2 yorum:

  1. hocam o kadar çok geziyorsun ki, Evliya Çelebi gibi sen de bir Seyahatname hazırlamayı düşün bence :)

    YanıtlaSil
  2. Valla haklısın, belki kırkından sonra olur:))

    YanıtlaSil