01 Temmuz 2009

Benim Gündemim

Maşallah iki ay üzerine yazıyoruz, hiç bu kadar tembellik yapmamıştık:))

Sivas'dayım, sabah doğuya doğru seferimize devam edeceğiz. Haber kanallarında 7.5 saat süren MGK, Albay Çiçek'in sorgusunun bitmesi, belge ile ilgili düşünceler vs var. Bu sabah ilk çeyrek büyüme rakamının -13.8 olduğu açıklandı. Ekonomi iyiye gidecek şeklindeki ümitlerimiz devam ediyor, 2. çeyrek sonuçları bu kadar olmaz sanırım. Bu belge konusu da canımı sıkıyor, zannediyorum dış servislerin işi bu,(veya onların hesabına gelecek işleri yapmaktan çekinmeyenlerin işi) zira hükümet ve asker kanadını birbirine düşürme ve kaos ortamı yaratma konusunu ortaya sürdüler ve bir haftadır bu konu konuşuluyor, oysa gündem ekonomi olmalı.
(Her zaman olduğu gibi sonucun kimin işine yaradığını düşünerek hareket etmekte fayda var).

Ülkenin gündemi buyken ben de herkes gibi kendi gündemimi takip ediyorum. Kiradan kurtulalım diye ev aldık. Peşinatlar için arabayı sattım. 2. el sitesine verdiğim ilanla iki gün için aranan adam oldum:)) Telefon trafiğinden başım döndü, nihayet birine sattık arabayı; zor işmiş vesselam. Banka kredisi, tapu işlemleri vs derken gündemim bu aralar çok yoğun. Bu işler esnasında kızımın ilkokula kayıt işleriyle de uğraştım. Sağolsun, milli eğitim, nüfusa dayalı adres sisteminden yararlanarak kayıtları yaptığı için ve bizim de adresimiz güncel olmadığı için bu işle uğraştım. Fakat pazartesi öğrendim ki, güncel adres bilgilerini kullanmamışlar, eski bilgilere göre 1. sınıf öğrencilerini yerleştirmişler. Birçok arkadaşın çocuğu bu durumda. Şimdi bunu nasıl düzeltecekler veya düzelteceğiz bilmiyorum. Kayıt parasından kurtulduk ama gitmemiz gereken okullardan uzakta kaldık :( Geçen pazar kpss sınavına da girerek Haziran'ın son haftasını fırtına gibi bitirdim:)


Elif Şafak'ın son kitabı "Aşk", bu aralar çok popüler.



Yazarı daha önce okumadım, kitap ilk önce pembe kapak rengiyle dikkatimi çekti ve tabii uzak durdum:) Sebep sadece bu değildi, kitabın adı çok da ilgimi çekmedi, zira aşk konusunda binlerce kitap var. Yazarla yapılan bir ropörtajı okudum, konunun Mevlana ve Şems etrafında döndüğünü duyunca bir kenara yazdım açıkçası. Bu arada, kitabın kapak rengi sebebiyle erkekler tarafından alınmadığı ve bu yüzden yayıncının kül renkli bir kapakla yeni basıma gittiğini öğrendim :) Bu da sosyolojik bir vaka aslında:) Yayıncını ve yazarın yerinde olsam aşkla ilgili bir kitabın kapağını kırmızı yapardım. Şimdi elimdeki kitapları bitirip bu kitaba başlayacağım sanırım. Okuduktan sonra düşüncelerimi burda paylaşırım.


Bugünlerde beni heyecanladıran konulardan biri de, otomobil tasarımcısı Murat Günak'ın tasarımını yaptığı Mindset isimli elektrikli otomobil.


Bu araç Başbakan'a gösterilmiş, üretim konusunda adımlar da atılmak üzere. Benim merak ettiğim ve üzerinde durduğum konu ise, bu tür araçların çok pahalı olması yanısıra elektriği depolayacak akülerin durumu. Zira aküler şimdiki teknolojiyle bu iş için kullanılmaktan çok uzak. Buna bir de dünyadaki petrol ve otomotiv kartellerinin bakışı var ki, bakalım o ne olacak?
Devrim arabası gibi bir hayal kırıklığı yaşamış insanımızın aslında bu süreci kaçırmaması lazım, bu Türkiye için büyük bir atılım olur. Gazetelerden okuduğum kadarıyla birkaç sene önce MIT üniversitesinde şimdiki lityum-iyon pillerin dışında heyecan uyandıracak gelişmeler kaydedilmiş fakat hemen sonra bu işin üstü kapatılmış. Şimdi Obama, tekrar bu konuyu gündeme almış ve çalışmalara devam edilmesini istemiş. İnşallah bizde de üretim ve satış konusunda herkes üstüne düşeni yapar da bu sefer treni kaçırmamış oluruz.

6 yorum:

  1. Merhaba Suat bey,

    Kitabin yarisindayim su an.. Bitirmek icin sabirsizlaniyor, sizin yorumunuzu da merak ediyorum.

    Yeni evinizde huzurla oturursunuz insaallah. Tembellik konusunda siz bana gore cok iyisiniz :)) iphone kullaniyorum, daha yakindan takip edecegim yerde uzaklastim iyice. Elinin altinda, cok kolay ulasacagini bilmek mi iyi gelmedi anlamadim. Bir de millet facebook'a tasinmis. bloglarin tadi baska, kim ne derse desin.

    Hurmetler

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Ladybird,
    Kitabı okuyan arkadaşlarım sürükleyici olduğunu söyledi.
    İphone'da blog için hangi programı kullanıyorsunuz? Ben de bir tane yüklemiş ama sonra silmiştim, bazem mail to blogger'ı kullanıyorum ama o da dediğiniz gibi tat vermiyor.
    Saygılar...

    YanıtlaSil
  3. tat vermeyen facebook. yoksa iphone herseyiyle cok tatli bence :)

    blog yazmadigim icin henuz bir program yuklemedim ancak cuzi bir miktara iBloggin indirilebiliyor. aynisi mi kullanmistiniz acaba ? tr donusu deneyebilirim belki..

    benim asil merak ettigim iphone'umu kirdirsam tr'de ucretsiz net kullanabilir miyim ? daha dogrusu oyle bir sey var mi. en sonki yazilimi yukledim. klavye yan donuyor vs ama yeni iphone daki tum ozelliklere mevcut degil. orada nasil bilmiyorum, ben iphonuma alirken hic bir sey odemedim. sinirsiz net, aylik 1200 dk ucretsiz konusma ve 500 mesaj iceriyor. tr'de net kullanmaya kalksam cok pahali olacak o nedenle merak ediyorum. bilginiz var mi bu konuda acaba ?

    YanıtlaSil
  4. Merhaba
    Blog Writer isimli bir programdı sanırım ama kaldırdım telefondan.
    Bence iphone'unuzu kırdırmayın, zira kırdırsanız bile burda neti bedava kullanamazsınız. Türkiye'de Vodafone ve Tcell anlaşmalı kampanyalarla telefonu satışa sundu (sizin kampanyaya benzer). Siz burda vodafone hat alsanız bile edge'i ücretli kullanacaksınız. Herhalde wireless'ı kullanmak en iyisi. Bu arada sizin bahsettiğiniz kampanyada 3G var mı?
    Saygılar

    YanıtlaSil
  5. hayirli geceler,

    o2 sebekesi kullaniyorum burada. roaming ile tr'de turkcell e geciyor. kirdirip orada hat almak degil amacim. burada birinden duymustum bahsettigim gibi olabiliyormus, iyice arastirmam lazim.. Evet 3G var. sizin yok mu ?

    nokiadan baska telefon kullanmazdim zamaninda. ilk kez bu kadar hantal bir telefonum oldu. cok memnunum ama. harika bir alet.. iphone sahibi olmayan bilemez, kardesimi komplekse soktu mesela. :) e-maillerin sonunda "sent from my iphone" yani iphone'numdan gonderildi yaziyor ya... o bana geri yazarken manuel olarak "sent from my notebook" yazma ihtiyaci duyuyor :D bir de arkadaslarin yanindayken calmaya basladiginda telefonun caliyor yerine "iphone caliyor" diye seslenenler cikabiliyor :)) sonra odayi kahkaha aliyor :)

    sabaha kadar iphone muhabbeti yapmadan gideyim. :) gorende apple firmasina calisiyorum zannedecek. :)

    kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  6. Aslında telefon özellikleri açısından Nokia'dan şaşmam ama iphone'da beni etkileyen dokunmatik ekran ve web kullanımı. Nokia browser pek tat vermiyor ama iphone'da notebook'a gerek kalmadan sörf yapabiliyorum.
    Burda 3G, 30 temmuzda başlıyor, operatörde çalıştığım için iki aydır 3G test kartlarını kullanıyorum:))
    Araç kullanırken iphone çok tehlikeli mesela. Bir sürü özelliği de eksik ama olsun yine de kıyamıyorum.

    YanıtlaSil