04 Haziran 2014

INSPARKUS ile Hayallerinize Dokunun !!!


Hürriyet Gazetesi’nin Bumerang isimli bir platformu var. Bu platform, blog yazarlarını biraraya getiriyor, yazılarını yayınlıyor ve aynı zamanda bazı şirketlerin tekliflerini biz blog yazarlarına iletiyor. Insparkus.com ile tanışmam bu şekilde oldu. İnsparkus, akıllı bir arayüz ile interaktif bir şekilde sizle -adeta- konuşuyor ve adım adım size kariyer yolculuğunuzda eşlik ediyor.
insparkus.com
Kariyer konusu aslında biraz da es geçtiğimiz bir alan. İşim olsun gerisi önemli değil tarzı yaklaşımlar, iş yaşamında mutsuzluklara-verimsizliklere ve günün sonunda şirketlerde iş ve maliyet kaybına sebep olabiliyor. İnsanın mutlu olabilmesi için sevdiği bir eşe ve işe sahip olması gerektiği söylenir. Bu tespit çok doğru. Sevmediği bir işe her sabah kalkıp gelmek, o kişide bir süre sonra eziyete dönüşüyor. Eğer kendi motivasyonunu sağlayamıyorsa bu olumsuz atmosferini etrafındaki çalışanlara da geçiriyor. Bu konu basite alınmayacak kadar önemli, şirketlerdeki insan kaynakları departmanlarının buna eğilmesi şart. İşini sevmiyorsan illaki ayrılman gerekmiyor, başka departmanlar başka roller de pekala denenebilir.
Teklif ilk geldiğinde siteyi inceledim. Bugüne kadar 15 yıllık profesyonel iş yaşamımda, bu anlamda bir çok eğitim aldım. Aldığım her eğitim kendi çapımda bana çok şeyler kattı. En son geçen ay benzer bir eğitim aldım. Kurumsal firmalarda çalışmanın avantajlarından biri de bu olsa gerek.

İnsparkus portalını bu anlamda gözlemlediğimde ve içine girip bazı uygulamaları yaptığımda oldukça profesyonel bir şekilde hazırlanıp tasarlandığını gördüm. Kullanıcı dostu olmayan bir uygulama/tool/portal, hiçbir zaman benden geçer not almamış ve bunlardan uzak durmuşumdur. İnsparkus’a bu gözle baktığımda sizi yormayan, sade, faydalı geri bildirimler veren bir site olduğunu görerek üye oldum. Site önce sizi tanımak için profilinizi doldurmanızı istiyor. Profili doldurduktan sonra tanışma adımına geçiliyor ve size sorular soruyor. Burada kişisel olarak kendi doğrularınızı yazmanız önemli, zira bu bir sınav değil, tek doğru yok, sizin doğrularınız var. Bu işlem tamamlandığında size Kariyer Durum Analizi Raporu sunuluyor. Bu raporda, Nerede Olmak İstiyorsun / Neredesin / Hedeflerine Nasıl Ulaşırsın başlıkları altında size yol gösterici bilgiler veriliyor ve verilen bilgiler ışığında sistem size gereken Insparkus paketini öneriyor.Örneğin bana Vizyon paketi önerildi.Buraya kadar ücretsiz zaten. Bu adımdan sonra ücretli kısıma geçiliyor. Bu arada 3 paket var: Vizyon / Konum / Plan ve Birebir Koçluk Hizmeti.

 
Vizyon Paketi
Şimdi bana önerilen Vizyon paketinin detaylarına inelim:

 Paket içeriğinde 6 ana başlık var. Bu başlıklara teker teker giriyorsunuz ve sizi yormayan-uzun olmayan 1 dakikalık videolarla kısmen bilgilendiriliyorsunuz. Özetle 6 adım şöyle:
  1. Yola Hazırlık
Bu bölümde çıkacağın kariyer yolculuğuna sizi hazırlamak için ön bilgilendirmeler yapılıyor. Örneğin “zamanı iyi kullan” , “çalışma ortamı yarat”. Ardından size verilecek desteğin nasıl olacağı, bilgilerin gizli tutulacağı (çok önemli bence) vurgulanıyor ve aktif katılım ve devamlılık konusunda sizden onay isteniyor.Onaylar tamamlanınca artık yavaş yavaş kariyerine-hayallerine doğru yolculuğa başlıyorsunuz.
      
     2. Geleceğini Ismarla
Bu bölümü çok sevdim. Yaklaşık 30 dk.lık bir süre sesli yönlendirmeyle önce rahat bir duruş alıyor ve sonrasında sanki yaşam koçunuzun koltuğuna uzanmış gibi hayallerinize doğru yolculuğa çıkıyorsunuz. Ortamın sessiz ve dış etkenlerden arındırılmış olması önemli, buna dikkat edin.

     3. Kolaj
Bu adımda sesli yönergelerle birşeyler tasarladım ve bunu kağıda çizdim. Zaten yanınıza kağıt kalem alın şeklinde uyarı var öncesinde. Çizdiğim bu kolajın fotoğrafını telefonumla çekip siteye gönderdim, koçun görebilmesi için. Kolaj 3 kısımdan oluşuyor: Yaratıcılık-Vizyon Kolajı-Kolajda Gezinti.

     4. Kariyer Alternatifleri
Burada ise yine yönlendirmelerle kariyer alternatiflerinizi önceliklendiriyorsunuz. Hangisinin birinci olduğuna karar veremezseniz renklerle size yardımcı olunuyor.

     5. Çalışma Ortamı
Nasıl bir çalışma ortamında motive olabileceğinizle ilgili sonuçlara ulaşıyorsunuz.

     6. Program Danışmanlığı
Tüm bu işlemlerden sonra artık sona geliyorsunuz ve değerlendirilmesi için Program Danışmanınıza gönderiyorsunuz. Danışman incelemeleri sonucu size bir sonuç raporu hazırlıyor.

Program Danışmanları
Sonuç olarak;

Insparkus ile hayallerime doğru bir yolculuğa çıktığımı, ona dokunduğumu, içimde duran ama ortaya çıkaramadığım veya çıkmasından korktuğum geleceğe dönük hedeflerimi görebildiğimi, Geleceğini Ismarla bölümünde çok rahatladığımı ve kendimi çok iyi hissettiğimi söyleyebilirim. Aslında istisnasız hepimiz mutluluğu-daha doğrusu- huzuru arıyoruz. Bunu nasıl elde edebileceğimizi kimimiz biliyor kimimiz bilmiyoruz. Belki de biliyor ama adım atmaktan korkuyoruz. Hayat denen bu dumanlı çalkantı bizleri oraya buraya sürüklerken başımızı kaldırıp aslında ne olmak istediğimize bakmakta fayda var. Insparkus’u sizlere de tavsiye ediyor ve hayallerinize dokunun diyorum. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder