14 Kasım 2005

Hamsi Sezonu Açıldı (Çok Şükür)

Hamsi sezonunu da açtık nihayet, çok şükür. İlk dün tezgahlarda görünmeye başladı ve siftahı yaptım. Dün kilosu 4 ytl civarıydı. Afiyetle yedik, çok iyiydi. Bugün ise fiyatı 2,5 ytl'ye kadar düştü, yine dayanamadık ve hamsi tavanın tadına baktık Bu sene palamut da çok fazlaydı, fakirin karnı doydu, Ramazan ayında iftar sofralarını süsledi. Palamut hamsi yiyerek beslenir, bu sene pek fazla hamsi olmayacağını düşünüyorum ama balıkçılar bunun aksini söylüyor. Aman be haklı çıkmayayım....
Dün akşam millilerimiz, sağolsun, İsviçre karşısında o kadar kötü oynadı ki...Neyse bunun rövanşı var, inşallah çarşamba günü Almanya 2006 vizesini alırız..
Bu hafta iki iş görüşmem var, bunun yanında yine bu hafta aramalarını beklediğim bir kaç iş daha var. Hayırlısı diyorum, görüşmeleri yapıp değerlendireceğim.
Bugün dört kitap aldım : Sonsuzluk Yolcusu (Muhammed Bozdağ)-Ferrarisini Satan Bilge-İletişim Çatışmaları ve Empati (Üstün Dökmen) ve Şu Çılgın Türkler(Turgut Özakman). Ama önce elimdeki kitabı bitirmeliyim, daha sonra bunlara başlarım.
Askerdeyken arabayı sattığım için şu aralar arabasızım ve bu durum gerçekten kötü oluyor, aslında abartılacak bir durum değil ama çocuk olduğu için minibüse in-bin falan zorluk çekiyorum. Biraz da rahata alışmış olmak var tabii. İnsanın alışkanlıklarından ayrılması gerçekten zor bir süreç. Gerçi pederin arabasını kullanıyorum ama kendi arabanı kullanmak başka tabii. Bakalım eğer şirket tarafından verilirse almam fakat aksi takdirde bir araba alma durumu söz konusu olacak benim için.
Bu arada cep telefonumu da değiştirmem gerekiyor ama önce işe girmeliyim, ondan sonra bu geliyor. Türkiye pazarında gps'li telefon var mı bilmiyorum? Bildiğim kadarıyla Amerika veya Japonya'da pazara sunulmuş, burda yok galiba, yakın zamanda çıksa ne iyi olur. 5 yıl boyunca gps kullandım ama en çok da İran da gps'in keyfini sürdüm. Birçok eyalet ve bu nlara bağlı şehirler gezdik, haliyle şoförümüz o vilayetlerin yollarını bilmediği için bizim gibi yabancıydı o yerlere. Ahvaz'da sanırım, sabah çıkarken otelin koordinatını işaretledim bilgisayara, öğlede yemek yediğimiz restorantı da(pek fazla iyi yer yoktu çünkü). Akşam dönerken başıma geleceği bilirmiş gibi şoförün yolu karıştırdığını ve oteli bulamadığını görünce sağ-sol şeklinde yönlendirmelerle otele ulaşmıştık, bu O ve diğer İranlı rehber arkadaşlarımızın çok hoşuna gitmişti..
Bir sonraki yazıda buluşmak üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder