13 Aralık 2005

Vodafone, Telsim'i Aldı.


Bugün yapılan ihale sonucu Vodafone, 4,55 milyar $ karşılığı Telsim'i aldı. Vatana millete hayırlı olsun. Bu rakam iyi bence, Türk Telekom'un 6,5 milyar $'a gittiğini düşünürsek, gerçi tamamı değil ama olsun.
Bugün Garanti Leasing'den sonuç hakkında haber gelecekti. İhaleyi izlerken Vodafone'un almasını istedim, sanki orda çalışmak ister gibi. Daha sonra Garanti'den haber gelmemesini istedim, eğer gelir ve başlarsam (sanırım hayır diyemeyecektim, zira Telsim ihalesinin Danıştay onayı vs epey zaman alacaktı) daha sonra Vodafone'u kaçırırım diye düşündüm. Bugün aramadılar zaten, gün boyu arasınlar-yok aramasınlar diye gidip geldi düşüncelerim.Önümde Türk Telekom ve Telsim var, ikisi de iyi yatırımlar yapmalı, özellikle Telsim. Çünkü TT genişbantta çok yatırım yapmasa da, yine de tekel olduğu için pek fazla etkilenmez fakat Vodafone, eğer piyasada daha iyi olmak istiyorsa kapsama alanı-kapasite ve kalitesini artırmak zorunda. Bu da baz istasyonu kurmakla oluyor. Turkcell, bu yıl yaptığı yatırımlarla (benim de katkılarım var tabii :p) istasyon sayısını onbir bine çıkardı. Avea ve Telsim bunun yarısındalar hala. O yüzden Vodafone'un ciddi bir yatırım yapması lazım. Eee ben de bu maratonda yeralmak isterim tabii. Geçen gün Telsim İk'ya özgeçmişimi gönderdim, satış sürecinde olduğu için bu bölgeye eleman alımı düşünmüyorlar şimdilik ama bu süreçten sonra bakalım ne olur? Avea'nın bizim Trabzon'a bölge açması zor görünüyor. Samsun ve Erzurum'a santral açıyorlar, halbuki operasyonu burdan yönetmek daha avantajlı. Yakın gelecekte biraz zor. Oysa Telsim'in Samsun'da bölge müdürlüğü olduğu gibi burda da ofisi var. O yüzden Telsim'de yani Vodafone Türkiye'de yeralmak isterim. Bakalım Allah'dan hayırlısı, kalbim ve düşüncem bu yönde ama zaman ne gösterir bilemem.
Bugün düşündüm de aslında çok da kötü durumda değilim. Tamam, evdeyim, işim yok, canım sıkılıyor, her sabah uyandığımda eski günlerim aklıma geliyor, işe gitmem, giderken poğaça felan almam vs. Bunları düşündükçe üzülüyorum fakat çok daha kötü durumda olabilirdim.En azından ev kirası vermiyorum, kimseye muhtaç değilim. Zaten dualarımda hep yer alır: Allah'ım beni ve bizi kimseye muhtaç etme, kimseye boyun eğdirme diye. O yüzden bunları düşününce şükretmek geldi içimden. Biraz daha sabır, gerisi gelecek inşallah.
Yelkovan yine akrepi geçti ve saat, yarım oldu. Defteri kapatma vaktidir. Rabbim hakkımızda hayırlısını nasip etsin, gelecek günlerimiz güzel olsun.Amin.

1 yorum: