28 Temmuz 2006

Baslik Bulamadim

Artik 20 gunde bir yazmaya basladik :( bu cok kotu..
Dun Sivas'a geldim, once Kirsehir'e ugradim. Orda Selcuklular'dan kalma bir camiye gittik, tarih 1242, ismini hatirlayamiyorum. Mimari yine muhtesem, Sivas Divrigi'de bulunan Ulucami kadar degil tabii. Artik ilk goruste Selcuklu mimarisi diye cikarabiliyorum. Ilk basta gokyuzu ile ilgili bilimsel faaliyetler icin medrese olarak kullanilmis. Giris kapisinin sag ve sol kenarlarinda fuzeyi andiran sutunlar var, cok ilginc.
Ordan Kayseri'ye gectim, hep merak ederdim orayi, gercekten de guzelmis. Icine giremedik, direkt Sivas'a geldik.
II. Abdulhamid ile ilgili kitapta cok ilginc notlar vardi: beni en cok etkileyen, kendisine suikast duzenleyen (Ermeni sanirim) adami cebine para koyarak Avrupa'ya danismani olarak yollamasi. Birkez daha benzer sey yasanmis. O'nun insan kaynagini verimli kullanma dusuncesini iyice etud etmek lazim.
Su an elimde Ilber Ortayli'nin 'Osmanli'yi Yeniden Kesfetmek' kitabi var. Kitap, yazarin konusmalarinin yaziya dokulmesi seklinde, o yuzden konular biraz kopuk ama ilginc bilgiler var, henuz bitirmedim.
Kizimla yine ayriyiz, tatilden sonra Istanbul'a gectiler. Yemek camasir gibi konularda hic bilgim olmadigi icin bekarlik sultanlikmis diyemiyorum.
Bu aralar Kanal 1'deki Metin Uca'nin Passaparola'sini izliyorum, yarisma programlari arasinda yeri ayri, gayet iyi de goturuyor.
Gecen hafta Ferhat Gocer'in 'Yastayim' sarkisina taktim, sozlerini Ercan Saatci yazmis, cok guzel bir sarki.