20 Nisan 2014

20 Nisan 571 ve Bir Modern Zamanların Dervişi

Bugün 20 Nisan 571. Sevgili Peygamberimizin(sav) miladi doğumgünü. En güzel sözler, en güzel dualar ve selamlar O'na(s) olsun. Bu hafta kutlu doğum törenleri yapıldı. Hicri olarak 12 Rebiülevvel her yıl geriye gidiyor. Bizde nisan ayı set edilmiş ama aslında 20 nisan günü ayarlanabilirdi.


Modern zamanların içinde olduğumuz şu devirde aslında O'na(s) çok ihtiyacımız var. Materyalizmin baskısı altındayız ve ruhumuzdan uzağa düştük. Son iki gündür dilimde şu hadis-i şerif var: " Ey Ömer(ra), istemez misin dünya onların olsun, ahiret bizim". Etrafıma ve kendime bakınca dünyayı ne kadar istediğimizi görüyor ve hayıflanıyorum.Peygamberimizi daha iyi anlayabilsek, bu dengeyi tutturabileceğimize inanıyorum. Kalbimize O'nun(s) imzasını atmalıyız.




Peygamberimizin hayatı demişken bir Modern Zamanlar Dervişi'nden bahsetmek istiyorum: Martin Lings, diğer adıyla Ebubekir Siraceddin.


Bir İngiliz Protestan olarak doğan, sonra ateist olan ve en sonunda 29 yaşında İslam'ı seçen bir bilge.


O'nu,  "Hz.Muhammed(s)'in Hayatı" isimli eseriyle tanımıştım.
Siyer kitapları tarihsel bir gidişatla Peygamberimizi anlatırken yazarın bu kitabı ayrı bir tat bırakıyordu insanda. Zaten bu yüzden siyer ödülüne layık görülmüştü. Başka eserleri de mevcut fakat henüz okuyamadım.
Peygamberimizin doğumgünü olan bugünde, kendisini anmadan edemedim. Tekrar tekrar okunası bir kitap. Bu vesileyle 1995'de vefat eden bu Batılı nur yüzlü dervişi rahmetle anmak istiyorum.
Konusunda oldukça doyurucu bilgiler sunan www.sonpeygamber.info  sitesinde
Martin Lings ile ilgili Prof.Dr.Ali Köse'nin güzel bir yazısı var, okumanızı tavsiye ederim. Aşağıdaki linke tıklayarak yazıyı okuyabilirsiniz.

Modern Zamanların Dervişi: Martin Lings








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder