22 Mayıs 2006

Istiklal

Istanbuldayim. 3 gunluk egitim var. Bugun Istiklal Caddesindeydik. 1 yildan fazla oldu gelmeyeli. Yollar hala yapiliyor, cile devam ediyor yer yer. Agri`nin koylerinden sonra burasi Turkiye`deki zitliklarin bir gostergesi. Zaten dunyanin-hayatin gercegi de bu. Herkes ayni-hersey ayni degil ki. 72 milletten insan var burda. Hafta sonu Trabzon`da iki guzel gun gecirdik kizimla, hasret giderdik. Ankara`ya donunce ev kiralama islemine hiz verecegim. Artik yerlesik duzene gecmem lazim.
Istiklal`de benim icin klasik olan once Sampiyon`da kokorec, ardindan da Saray`da kazandibi yemek zevkimi az once yerine getirdim. Insan benzer seyleri benzer mekanlarda araliklarla yapinca ister istemez eski gunlere donuyor.
Trabzon`da anneanemin mezarini ziyaret ettim, mezar taze oldugu icin biraz cokmustu, uzulduk tabii. En huzunlu yani da ziyaret sonrasi O`nu orda birakip geri donmemiz. Ey Allahim sen nasil bir unutma duygusu vermissin ki, insan en sevdigini kara topragin bagrina birakiyor ve sonra yine normal islerine geri donuyor? Zaten bu duygu olmasa yasanmazdi.
Ulkedeki karisiklar da canimi sikmakta fazlasiyle. 11 Eylul olaylarindan sonra yasanan benzer hadiseleri, olayin sonucunun kime yaradigi seklinde yorumlamaya alistim. Bu olayda da boyle dusunuyorum. Yine birileri bize aba altindan sopa mi gosteriyor acaba?

16 yorum:

  1. iyi oldu bu gezmeler iş içinde olsa yazmaya devaaamm okumaya devaammm :))

    YanıtlaSil
  2. işlerimin yoğunluğu sebebiyle fırsat bulup arşivine detaylı giremiyorum..ne güzel bir o şehir bir bu şehir..ne eğitimi merak ettim de...

    YanıtlaSil
  3. Çarşamba Ankara'dayız.
    Öğle Hacı Bayram Veli
    İkindi Kocatepe...

    YanıtlaSil
  4. Sizin yazdıklarınıza katılıyorum...Öyle bir duygu vermeseydi allah belkide bizde yaşayamazdık...Bundan 2 ay önce çok sevdiğim dayımı kaybettik...Yaa insan o an alışamayacakmış gibi geliyor ama alışılıyor işte :(

    E hadi özlediğiniz İst. geri dönmüşsünüz..3 günlükde yeter :))

    YanıtlaSil
  5. N.E.Y.
    hosgeldin, tesekkur ederim.
    Insallah ev olayini hallederim

    YanıtlaSil
  6. ...
    evet, is icin de olsa cok iyi. Insanin gozu gonlu aciliyor.

    YanıtlaSil
  7. Baver,
    GSM ile ilgili Drive Test egitimi. Biraz karisik. Laptop, tlf ve gps ile yollarda dolasip olcum yapiyoruz sebekenin kalitesiyle ilgili. Arsive girersen ilk 6 ay askerlik-sonraki 6 ay issizlik surecindeki dusunceler-yazilar var. Ilgine tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
  8. Kainata Mektup,
    carsamba aksami geliyorum, persembe gorusebilir miyiz acaba?

    YanıtlaSil
  9. Gamzeli
    insan zamanla alisiyor. Tesekkurler...

    YanıtlaSil
  10. Suat, Unutabilmek diye bir becerimiz var, ewet acıtıyor bir süre ama her sabah uyanmak için güç bulabilmeye ihtiyacımız var.

    YanıtlaSil
  11. Deepness,
    Kesinlikle. Aksi takdirde nasil ayakta kalirdik? Benim hayret ettigim de bu...

    YanıtlaSil
  12. Suat bey, Suat bey.. Yiyip ictiginiz sizin olsun, bize gorduklerinizi anlatin :))
    Hayir yiyen var, yiyemeyen var :))
    Yok siz yediklerinizi de anlatin en iyisi:) Sampiyon'da kokorec, Saray'da kazandibi yemeyeli kim bilir kac yil oldu:((
    Sizi okurken bir an icin, daha dun ordaymisim gibi hissettim.. Allah bize de nasip etsin inshallah:)

    Hayirlisiyla Ankara'ya yerlesirsiniz inshallah..

    YanıtlaSil
  13. Sonradan aklima geldi, unutmus olmam bile yeterince durumu acikliyor sanirim..

    Öleni unutmak ne ki, biz öleceğimizi unutuyoruz... :( Ölümü unutuyoruz..

    YanıtlaSil
  14. Tahin,
    tamam bir daha yazmam yediklerimi :) ama sunu da ekleyim oyle:Sivas'tayim, az once etli ekmek yedim, himm guzeldi:)
    Bazen Istanbul'dan donuste Trabzona getirirdim kazandibi. Isterseniz size de yollarim:)

    YanıtlaSil
  15. Allah razi olsun.. Niyetiniz yeter, sagolun:) Yemis kadar olduk diyim bari:P

    YanıtlaSil