12 Haziran 2006

Yerlesik Duzene Geciyorum Nihayet...

Gecen haftayi ev kiralama, emlakciyla ugrasma, elk-su abonelikleriyle falan gecistirdim. Emlakciya bir kira bedeli vermek biraz koydu ama ne yapalim, ev arayacak pek fazla zamanim yoktu. Bunun disinda pek de yazmak gelmedi icimden. Bazi blog yazarlari sayfalarini kapatiyor, acaba bu yuzden mi? Ama ben kapatmak niyetinde degilim, sadece icimden geldiginde dusuncelerimi ve yasadiklarimi dokuyorum buraya.
Yaklasik 1 aydir Ankara'dayim, sanki toplanti veya egitim icin gelmisim de Trabzon'a donecegim gibi bir his var icimde. Bazen etrafima bakiyorum, ben nerdeyim, yanimda kimse yok, sevdiklerim-tanidiklarim nerde gibi sorular soruyorum kendime. Persembe gibi insallah esyalar ve ailem buraya geliyor. Sanirim kendi evime gecince artik burali oldugumu daha rahat hissederim. Aslinda insan nasil ki bu dunyada yolcu, ayni sekilde mekan degisimlerine de pek fazla onem vermemeli gibi dusunuyorum ilk basta, fakat insan aliskanliklarin cocugudur diye bir soz de aklima gelmiyor degil. Kolay degil tabii, 30 yil bir yerde yasa, ondan sonra kalk baska diyarlara savrul...
Gecen hafta "Da Vinci Code" filmine gittim. Kitabini gecen sene askerde okumustum (askerligin de faydalari varmis :)) Filmde 5-10 sn. icinde anlatilan yer, kitapta 5-10 sayfada anlatiliyor. Ben filmi begendim, film bitiminde disari cikarken bazi seyircilerin 'bu ne bicim film, hicbirsey anlamadim' dediklerini duydum, ama benim hosuma gitti.
Onceki gun Mevlana'nin Mesnevi II. cildini bitirdim. Yanimda pek kitabim yok. Bu tasinma isleminde beni en cok uzenlerden biri de kitaplarimi evde birakacak olmam. Burda yer darligi yuzunden getiremiyorum onlari. Bu aralar gazetelerde kutuphanelerle ilgili bir ilan goruyorum: Iste 5000 kitap hediye et kutuphaneye adinizi verelim, 1000 tane hediye et, bir salona adinizi verelim gibi. Esim de kitaplarimi verme dusuncesinde fakat ben onlara kiyamiyorum. Hepsinin bende ayri bir anisi var. Her kitap aldigimda once ilk sayfasina tarih ve yer yaziyorum. Farkli sehirlerden aldigim kitaplara daha sonra baktigimda o gunlere donuyorum vs. Yani aramizda duygusal bir bag var ve ben onlari bagislamaya kiyamiyorum. Tamam, baskalarinin faydalanmasini isterim ama ileriye donuk dileklerimden biri de kizima guzel-kucuk bir kutuphane birakabilmek. Sanirim, mulk birakmaktan daha faydalidir bu O'na.
2001 krizinde ilk evimizden tasinmak zorunda kalmistik, 2. evimize tasinirken 'Ey Allahim, burdan kendi evimize cikmayi nasip eyle' demistim, herhalde dualarim kabul olmus ki kendi evimize ciktik 6 ay sonra. Simdi burda da boyle diyorum ama bakalim ya nasip?

16 yorum:

  1. Suat, kitaplar konusunda çok doğru söylemişsin...Şimdi kütüphaneye baktığımda, her birinin ayrı bir hatırası olduğunu hatırlarım.
    Hangi gün, hangi tarihte aldığımı not etmek isterdim.
    Ama nedense son 10 yılda böyle bir alışkanlık hala edinemedim..
    Alıyorum, koyuyorum bir kenara..
    fakat daha sonra baktığımda alınış hikayesini mutlaka hatırlıyorum...
    Yeni mekanın tekrar hayırlı olsun..

    YanıtlaSil
  2. Yerleşik düzene geçebildiğiniz için sizin adınıza çok sevindim.Göçebe gibi yaşamanın ne kadar zor olduğunu çok iyi bilirim.Gerçi yerleşik düzen sanki insanı dünyaya daha çok bağlıyormuş gibi geliyor bana ama.Hani o zaman benim evim , benim eşyam , benim yatağım falan diyorsunuz:)

    Ben de kitaplarımı çok severim.Aldığım tarihi yeri, okumaya başladığım saati, o anda nerde olduğumu kaydederim ilk sayfalarına.Altını çizerek okurum...Okumak en büyük tutkum...

    YanıtlaSil
  3. ailenin yanına gelmesine çok sevindim..Artık yalnız değilsin...bir günün kalmış hadi gözün aydın...herşey senin için hayırlısı olsun...

    Bu arada bana da çok övdüler o filmiçok merak ediyorum mutlaka gitmem gerek artık...senden de duyunca iyice karar verdim...

    YanıtlaSil
  4. Haydi hayirli olsun inshallah..

    Kiziniza kitaplik birakma fikriniz cok guzel. Inshallah en kisa zamanda, kitaplarinizi da yaniniza aldirirsiniz:)

    YanıtlaSil
  5. Bende kitaplarımı bir kaç ay önce bir yere topladım. Hepsini bir arada görmek güzel. İnşallah evinde kitaplar içimde yer açılır.

    YanıtlaSil
  6. ooo güzel haberler var çok sevindim ...

    YanıtlaSil
  7. İçinde kitap(kütüphane) bulunan evler,bana daha şirin gelir daima..

    YanıtlaSil
  8. Baver
    Tesekkur ederim. Kitaplara gelince bence kitaplara tarih vs yazmayi dene, hatta bitiminde kucuk notlar dus. Ileriki yillarda bakinca cok hos oluyor:)

    YanıtlaSil
  9. Hayal
    yerllesik duzen guzel, baskasinin yaninda insan pek rahat edemiyor. Soyle aksam eve gelince uzanmak cok hos. Kitaplarin altini cizmeyi bugune kadar yapamadim, sanki okuma hizimi kesiyor :)

    YanıtlaSil
  10. Gamzeli,
    film guzel bence, pisman olmassin. Ama kitabini okusan kaymakli kadayif olur :P

    YanıtlaSil
  11. Pencere Yazilari,
    haklisin, kitaplarla yasanan dostluk bir baska.Saglicakla.

    YanıtlaSil
  12. Tahin
    sagol. Kitaplarimdan umidi kesmek uzereyim. Cunku burdaki ev pek genis degil, insallah ilerde buyuk bir evim olur, ancak o zaman:P

    YanıtlaSil
  13. Kainata Mektup
    insallah, onlarsiz bir ev pek hos gelmiyor bana. Artik burda yeniden kitap alimlarina basliycam insallah.

    YanıtlaSil
  14. ....
    Tesekkurler, evet haberler iyi bu ara benden. Kizimla beraberiz, insallah bi daha ayrilmayiz.

    YanıtlaSil
  15. Emircan
    hem de nasil. Planlarim arasinda evin bir odasini kitaplik yapmak var. Ya nasip...

    YanıtlaSil
  16. o zaman kitabı okumak gerek :)

    YanıtlaSil